![](https://tatev837.wordpress.com/wp-content/uploads/2024/06/img_9312-1.jpg?w=768)
Երաժշտական ընտրությանբ գործունեություն՝ 1-5 դասարաններում
Ժամանակահատված՝ սեպտեմբեր—մայիս, 2021-22 ուստարի
Նպատակը՝
- Փողային նվագարանի տիրապետում
- Սովորողի երաժշտական կրթում
Խնդիրներ՝
- Սովորողներին ներկայացնել ազգային, դասական և այլընտրանքային երաժշտական գործիքներ
- Ներկայացնել այլընտրանքային երաժշտությունը և այլընտրանքային գործիքներ ստեղծելու միջոցներ
- Ստեղծել այլընտրանքային նվագախմբեր և երաժշտական կատարումներ(օրինակ՝ շշերով,բաժակներով)
- Երգուսուցում(ազգային, դասական, օտարալեզու և օրացույցով նախատեսված ժամանակաշրջանին համապատասխան երգեր)
- Երաժշտական գրագիտություն
- Ռիթմիկ վարժություններ (բնական գործիքներով՝ օգտագործելով մարմին և շրխկաններով)
- Սովորողի մոտ ձևավորել խմբակային աշխատելու ունակություն
- Արդնացնել ստեղծագործելու ունակություններ
- Իրականացնել ունկնդրում, որի միջոցով ձևավորել դասական և ազգային երաժշտություն ունկնդրելու մշակույթ
- Տեղեկացնել դասական երաժշտության տարբեր դարաշրջանների հեղինակներին և ստեղծագործությունները
- Կարաոկեների ստեղծում
Արդյունքում սովորոը ձեռք է բերում որոշակի երաժշտական ունակություններ և գիտելիքներ
Գործունեության ձևեր՝
- Սովորել շվի նվագել
- Երգեցողություն
- Նվագակցություն պարզ և բարդ գործիքներով
- Ռիթմիկ վարժություններ
- Ստեղծագործական աշխատանքներ
- Ունկնդրում
- Երաժշտական խաղեր
Ունկնդրման համար նախատեսված նյութեր
Վերածննդի և Բառռոկոյի շրջան
Գլուք-մեղեդի «Օրփեոս» օպերայից
Պերգոլեզի- Սիցիլիանա ֆլեյտայի համաեր
Վիվալդի- «Գարելլինո»Կոնցերտ «ֆլեյտայի համար
Բախ-Պրելյուդ Սոլ մաժոր, 1 մաս, թավջութակի համար
Հենդել-Սոնատ մի մինոր, ջութակի համար
Վիեննական դասական դպրոցի, ռոմանտիզմի և իմպրեսիոնիզմի շրջան
Հայդն-Դաշնամուրի սոնատ, Ռե մաժոր
Մոցարտ-Սոնատ #11, դաշնամուրի համար
Շուբերտ-«Սերենադ» հատված«Չքնաղ ջրաղացպանուհին» վոկալ շարից
Շուբերտ-Դաշնամուրային սոնատ Լա մաժոր
Շոպեն- Դաշնամուրային կոնցերտ #1, 2 մատ
Բիզե-«Կարմեն» օպերա, «Հաբաներա»
Դելիբ-«Լակմե» օպերա, «Ծաղկային դուետ»
Բեռլիոզ-«Ֆանտաստիկ սիմֆոնիա», 1 մաս
Ռուս կոմպոզիտորների ստեղծագործություններ
Բորոդին-«Իշխան Իգոր» օպերա, «Պոլովյան աղջիների պարը»
Մուսորգսկի-«Լերկ լեռան գիշերը»
Մուսորգսկի-«Պատկերներ ցուցահանդեսից»
Լյադով-«Երաժշտական ծխախոտատուփ»
Չայկովսկի-«Շչելկունչիկ բալետ», «Ծաղկային վալս»
Չաիկովսկի-«Կարապի լիճը» բալետ,«Կարապի թեման»
Պրոկոֆև-«Ռոմեո և ջուլիետ» բալետ, «Ասպետական պար»
Հայ կոմպոզիտորներ
Չուխաջյան-«Լեբլեբիջիների երգը»
Տիգրանյան-«Անուշ» օպերայի նախերգանք
Խաչատուրյան-Ջութակի կոնցերտ, 1 մաս
Խաչատուրյան-Դաշնամուրի կոնցերտ 1 մաս
Խաչատուրյան-«Գայանե» բալետ, «Վարդագույն աղջիկների պարը»
Խաչատուրյան-«Գայանե» բալետ, «Օրորոցային»
Խաչատուրյան-«Սպարտակ» բալետ, «Ֆրիգիայի» ադաջոն
Խաչատուրյան-«Սպարտակ» բալետ,«Էգինայի պարը»
Հարությունյան-«Շեփորի կոնցերտ»
Շվին ընտրության պարապմունքին
Տարիքային խմբեր
Առաջինից մինչև հինգերորդ դասարանների սովորողներ
Նպատակը՝
- Ծանոթանալ երաժշտական գործիքին
- Զարգացնել սովորողի երաժշտական ունակությունները երաժշտական գործիք նվագելով
- Գեղագիտական ճաշակ զարգացնել
- Միասնական աշխատելու ունակություն ձևավորել
Խնդիրներ՝
- Սովորողներին ծանոթացնել գործիքը
- Ցուցադրել հնարավորությունները
- Պարապմունքի համար ձեռք բերել գործիքներ
- Գտնել համապատասխան ստեղծագործություններ, որոնք կկարողանան սովորողները կատարել
- Սովորողի հմտությունները հասցնել հնարաորինս կատարելագործել
Ընթացքը՝
- Առաջին պարապմունքի ժամանակ սովորողը ծանոթանում է շվիին
- Սովորել գործիքը ճիշտ բռնել(ձախ խեռքը վերին հատվածից, իսկ աչը՝ ներքևից
- Սկիզբը սկսոել սի նոտայից, իսկ հետո աստիճանաբար ավելացնում ենք լա, սոլ, ֆա, մի և ռե նոտաները
- Մատների անցքերին ճիշտ դնելու վրա աշխատել
- Սկզբնական շրջանի համար ընտրված պարզագույն ստեղծագործություններն ենք սովորում
- Հետագայում նվագել ավելի բարդ ստեղծագործություններ
- Պատրաստել անհատական և համույթային կատարումնե
Արդյունք
Սովողները տիրապետում են երաժշտական գործիքի, կարող են ստեղծել դասարանական համույթներ որը հնարավորություն է տալիս նվագակցել երաժշտության պարապմունքների ժամանակ սովորած ստեղծագործությունները, մասնակցել մեդիաուրբաթների և հանդես գալ խմբային տարատարիք համույթներով կրթահամալիրի օրացույցով նախատեսված ծեսերին և համերգներին, ստուգատեսներին, համերգով ուսուցումներին, փառատոններին(ճամփորդություններին որպես երաժիշտ նվագակցողներ)։
Օգտագործվող աղբյուրներ՝
Կատարվող ստեղծագործությունների աղբյուրն Արթուր Շահնազարյանի « Կաքավիկ» ժողովածուն է, ստեղծագործություններն ընտրվում են սովորողների տարիքային առանձնահատկությունները հաշվի առնելով, փոքր տարիքային խմբերում կատարվում են ավելի պարզ մեղեդային գիծ ունեցող ստեղծագործություններ, ավելի բարձր տարիքային խմբերում մեղեդային գծերը բարդանում են, կարող են 1-2 նշան պարունակել
Պարապմուպնքն իրականացնելու համար անհրաժեշտ է՝
- Պարապմունքն իրականացնելու համար տարածք
- Շվիներ
- Այլընտրանքային գործիքներ՝ շշեր, բաժակներ, լարեր, շրխկաններ
- Wi-Fi ինտերնետ կապ
- Սովորողների համար նստելու հարմարանքներ